Měl jsem to štěstí, že jsem tento podnik mohl navštívit ve společnosti motorostických znalců. Do luxusního vozidla BMW, kočírovaného Václavem Vorlem, jsem usedl spolu s Ondřejem Kocourkem, Jiřím Bolkem a Milošem Lahovcem.

Už samotná přeprava do místa závodů byla zážitkem. Vorlův bavorák totiž dosahoval i v místech měřené rychlosti úžasné zrychlení, že jsem nabyl dojmu, zda nejsme soutěžící posádkou.

Na letišti v Hoškovicích se sjížděli závodníci, vlastnící vozy luxusního provedení, ale i plechovek, které by měly problémy odejít ze světa i v době fungování šrotovného.

Od začátku naše sympatie patřily boleslavskému zástupci v závodech Jaroslavu Šťastnému. Ten patřil také k velkým favoritům.
K mému obrovskému potěšení mi Jaroslav Šťastný nabídl, zda bych s ním na sedadle spolujezdce neabsolvoval tréninkovou jízdu. Řeknu vám, to byla bomba!!

Svézt se v Porsche 911 Turbo v úpravě Tech Art Pechar, které má pod kapotou 520 koní, stojí opravdu zato. Zvyklý na rychlosti mnou používaných dopravních prostředků, městské dopravy a felicie s rokem výroby 1997, jsem okusil jízdu, kdy Jaroslav Šťastný ze svého vozu vymáčkl rychlost 265 km v hodině, a to si ještě ponechal rezervu!

V pravé poledne se jezdci začali řadit na start v jednotlivých kubaturách. Největšími konkurenty Jaroslava Šťastného byli dva brněnští jezdci, jedoucí s vozy stejné značky jako boleslavský závodník – Porsche 911.

První jízdu Jaroslav Šťastný doslova a do písmene pos… Předepsanou startovací rychlost letmého kilometru, která byla 50 km, překročil vinou zřejmě nervozity o 12 km. A tak přestože měl v cíli nejlepší čas, dvanáctivteřinové penále ho po prvním kole odsunulo až na celkově sedmé pořadí.

Pořád se ale nic nedělo, protože rozhodující byl nejlepší dosažený čas z obou jízd. A Jaroslav Šťastný věřil, že zpackané první kolo napraví.

To se mu také podařilo, když mu rozhodčí naměřili lepší čas, než měli jeho soupeři z prvního kola.

Ale ouha! Na poslední chvíli se na start druhého kola zaregistroval jezdec z Plzně, startujícím v odlehčeném posledním modelu vzduchem chlazeného vozu Porsche, a ten zajel o pět desetin lepší čas než Jaroslav Šťastný, který se tak musel spokojit s druhým místem, podobně jako v prvním kole v Mimoni.

Jaroslav Šťastný neklesá na mysli a už dnes myslí na to, jak zvítězit ve třetím kole Tuningpower 2010, které se pojede v listopadu na výstavišti v Lysé nad Labem.

V Hoškovicích vládla přátelská atmosféra, jak mezi jezdci, tak v hledišti. V něm však byli povětšině rodinní příslušníci závodníků či jejich blízcí známí. Škoda, že si cestu na hoškovické letiště nenašli motorističtí příznivci z Mladoboleslavska.