Řeč je o situaci z 19. července, která je v několika případech mimořádná. 

K tragédii na nymburském obchvatu, při které hrálo hlavní roli přejetí do protisměru a čelní srážka s kamionem, se stala relativně nedávno. Ve středu 5. května přišel v těchto místech o život třiapadesátiletý řidič Volkswagenu Caddy z Poděbrad. „Řidič Volkswagenu se dostal do protisměru, kde jel nákladní vůz Mercedes. Šofér dodávky utrpěl zranění neslučitelná se životem, kterým na místě podlehl. Osmadvacetiletý řidič kamionu vyvázl bez zranění,“ řekla tehdy policejní mluvčí. Spekulovalo se o tom, že muž v dodávce telefonoval, proto přejel do protisměru. „To však vyšetřování neprokázalo. Nebylo zjištěno zavinění dalších osob,“ doplnila aktuálně Potočná. 

V 16.48 jede nákladní Mercedes Benz na obchvatu Nymburka poblíž firmy Poděbradka. Proti němu ze zatáčky vyjíždí cisterna v protisměru, čelně přímo proti Mercedesu. Ten manévrem přejíždí vlevo do protisměru, aby se vyhnul čelnímu nárazu. Duchapřítomně reagují dva řidiči dodávek jedoucí  za cisternou. Uvolňují na silnici místo, aby se kamiony mohly vyhnout. To se povede jen částečně. „Došlo ke střetu částí vozidel. Zraněn nikdo nebyl. Škoda byla vyčíslena na 50 tisíc korun,“ řekla policejní mluvčí Petra Potočná.

To však zdaleka není všechno. Mercedes zastavuje u krajnice. Přišel o zpětné zrcátko a část dveří. Šofér cisterny, která v tu chvíli ještě z nepochopitelných důvodů přejela do protisměru, však z místa nehody ujíždí. Díky nahranému videu v Mercedesu se však policii později podaří řidiče cisterny dopadnout.

„Jedná se o sedmatřicetiletého muže z Mělníka. Šetřením bylo zjištěno, že téměř 33 hodin nedodržoval délku povinných přestávek v jízdě. Vzhledem k tomu, že svým chováním mohl ohrozit více účastníků dopravního provozu, kriminalisté se souhlasem státního zastupitelství začali případ řešit jako možné spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti,“ uvedla Potočná.

Jinými slovy, řidič si v jízdě dával jen výrazně kratší pauzy. Podle našich informací si například odpočinul jen půl hodiny nebo deset minut. Právě na nymburském obchvatu jej podle všeho přepadl mikrospánek. 

V případě prokázání a odsouzení tak hrozí řidiči až dva roky vězení. 

POVINNÉ PŘESTÁVKY PŘI ŘÍZENÍ
- Po čtyřech a půl hodinách řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut. Nebo kdykoliv během těch 4.5 hodiny udělat pauzu 15 minut a následně 30 minut.
- Týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 56 hodin.
- Celková doba řízení nesmí přesáhnout 90 hodin za období dvou po sobě následujících týdnů.