Podle policejního mluvčího Pavla Truxy byla nehoda ohlášena v 18.20. „Při střetu osobního auta a motocyklu byl lehce zraněn muž jedoucí na motocyklu. Podle prvotních informací utrpěl lehká zranění, především škrábance a odřeniny v obličeji,“ uvedl policista. Motorkáři zřejmě pomohlo to, že měl nasazenou helmu, která jej uchránila před vážnějším poraněním.

Bílý vůz BMW měl výrazně poškozený levý přední blatník, který byl zjevně místem nárazu. Na místě zasahovala záchranka, policisté i hasiči, kteří zasypávali uniklé kapaliny a po nehodě na místě řídili dopravu kyvadlově. Přesná příčina nehody i zjištění viníka jsou předmětem dalšího policejního vyšetřování.

Vyjádření havarovaného motocyklisty

Nejprve bych chtěl poděkovat Integrovanému záchrannému systému a hlavně zdravotníkům a lékařům v nemocnici. Všichni byli skvělí profesionálové, kteří mi předali důležitý optimismus v prvních hodinách. Vybavení i úroveň péče v nemocnici byla pro mě nakonec pozitivní zážitek a velmi si toho cením. K Nymburku mám od pátku vřelý vztah, přežil jsem bez závažných nebo dlouhodobých následků. Všem patří moje velké díky.

Nehoda se z mojí perspektivy stala zejména proto, že jsem před sebou viděl pouze tmavé nebo černé a velké SUV (snad Volvo XC 90), aniž bych tušil, že před ním chce a může odbočovat doleva bílé BMW, protože křižovatce přechází poměrně dlouhý usek se značkou zákazu předjíždění a plnou čárou.

Bezpečný odsup jsem zde jako i jinde udržoval, vědom si toho, že ani moderní motocykly nebrzdí jako auta, natož přes 80 let starý motocykl, na kterém jsem jel. Asi necelé 1-2 vteřiny před srážkou jsem si všimnul, že tmavé SUV prudce brzdí, slunce bylo už velmi nízko a brzdová světla nijak významně nesvítila. Nešťastnou shodou okolností jsem ale již ztratil zhruba dvěě rozhodující vteřiny celkového bezpečného odstupu tím, že jsem se díval v přehledném rovném úseku na tachometr právě ve chvíli, kdy řidič SUV již musel podle mě začít prudce brzdit.

Protože při nouzovém brždění motocykl nezpomaloval správně (nevím proč, brzdy celý den fungovaly bezchybně), nechtěl jsem čelit čelní srážce do zádi SUV a volil jsem menší riziko fatálního zranění. Vyhnul jsem se tedy manévrem, který mě nakonec dostal vedle odbočujícího BMW. V tu chvíli jsem ztratil asi vlivem srážky, možná bolesti či stresu vědomí.

Podle svědků tmavé SUV krátce zastavilo u krajnice a po chvíli odjelo, aniž by řidič vystoupil. Podle mého soudu se buď majitel tmavého SUV nevěnoval řízení, případně řidič bílého BMW odbočoval překvapivě na poslední chvíli, to nevím. Klíčový svědek a účastník nehody, tedy řidič tmavého SUV, z místa prý odjel, rozhodně není uveden v zápisu z nehody, stačil dobrzdit včas, tím padá vina pouze na mě.

Přes 30 let jezdím na motorce a nehodu jsem až do pátku neměl, protože se nespoléhám na ostatní účastníky, ale na techniku a svůj odhad situace. Nyní technika selhala, přesto nakonec laskavě, protože budu zcela zdráv. Přeji záchranářům a zdravotníkům i Nymburku jen to nejlepší!

Robert Klein