Při prvním pohledu do statistik nehodovosti by se chtělo povyskočit. Ve srovnání s loňskem je zaznamenána polovina nehod (ačkoliv je to především kvůli změně zákona, kdy u menších střetů policisté asistovat nemusí) a také proto, že o prázdninách nikdo na nymburských silnicích nezemřel. Pro srovnání: loni zahynuli v srpnu dva lidé.

Už při druhém pohledu ale člověk rázem zůstane při zemi. V kolonce vážně zranění se objevilo číslo 10. Zatímco loni jen šest.

Velký podíl na letních nehodách mají stále motorkáři. Především ti na silnějších strojích. „To je dlouhodobě problémová skupina. My na ně zaměřujeme několik bezpečnostních akcí,“ uvedl už před časem šéf nymburské dopravky Josef Ulrich.

Jenže motorkáři jsou nepoučitelní. Pokud už nebudeme hovořit přímo o nehodách, při kterých si paradoxně zpravidla nejvíc ublíží oni sami, pak vezměme v úvahu ještě jiný fakt. Minimálně dvakrát jsme v posledních týdnech informovali o tom, že motorkáři ujížděli řadu kilometrů před policejní hlídkou, které odmítli zastavit. Možná i na to by měl zákon pohlížet poněkud přísněji.

Zpět ke statistickým číslům. Překvapivě vysoký je také počet lehce zraněných v srpnu: 40. To je například dvojnásobek oproti letošnímu lednu, kdy bývali situace vzhledem k počasí nepoměrně nebezpečnější. I ve srovnání s loňským srpnem je to o jednoho zraněného více.

A na závěr číslo, o kterém se dá těžko říci, že je dobré nebo špatné. Dosud letos nadýchalo alkohol při nehodách už 53 šoférů. Což není málo.

Ve srovnání s loňskem, který byl v tomto ukazateli opravdu extremní, je to však výrazný pokles. Loni jich za prvních osm měsíců nadýchalo rovných 80. Že by konečně zabraly časté dopravní policejní akce, které policisté vyhlašují prakticky každý víkend a nasazují na něj možnou i nemožnou techniku včetně vrtulníku?