ledne v Přerově nad Labem. Jinde hlaholící maškary a kapelu na voze už z dálky vítali a zvali na skleničku a koláč.

Medvěd si zatančil s hostitelkou a medvědář si ho odvedl zase o dům dál na řetězu. Mezi klauny, piráty, se objevili i zcela novodobé masky, jako Fantomas nebo postavička z televizní Kouzelné školky. Nechyběly ani tradiční maškary, jako babka s dědkem v nůši, cikánka nebo chlapec převlečený za krásné děvče.
K asi padesáti člennému průvodu se cestou připojily nové maškary, mezi nimi i luxusně vyvedený transvestita. Masopust jde s dobou, ale díky místní TJ Sokol, který akci uspořádal, pokračuje staročeská tradice, kterou mohou prožít i přerovské děti nejen ve skanzenu.

Aktivní Přerováci, kteří se rádi pobaví, tvořili masopustní průvod zároveň s fotbalisty, hasiči v jedné osobě. Po obci v převlecích vyšli podle předsedy místní TJ Sokol už asi pošesté. „Jeden povoz je náš, druhý myslivců. Koně jsme si půjčili z Ostré a kapela nám přijela zahrát z Velenky. Podle nařízení zajišťujeme
i bezpečnost v provozu na silnici,“ řekl k akci předseda Antonín Strnad.

Značky u vjezdů do Přerova upozornily řidiče, že mohou narazit na průvod masek
a přikázaly třicítku. Na průvod dohlíželi muži v reflexních vestách a posádka auta, které se prodíralo davem, na maškary vesele mávala.

K rannímu průvodu se postupně přidávaly hlavně děti 
s maminkami, někteří naopak cestou odpadli. Tak to prý bývá každý rok. Přerov nad Labem je dlouhý a kdo vydržel 
i tekuté občerstvení, došel až na hřiště.

V cíli se vždy ještě hraje, kdo má chuť a sílu, ještě tančí. Třeba sečtou i obsah plechových kasiček, kolik vybrali na tombolu.

Masopust jako rozloučení s masem:

Masopustní průvod je vlastně už konec masopustu, období od Tří králů do Popeleční středy. Je spojení s průvodem, tancovačkou, zabijačkou. Nářečně také šibřinky, fašank, ostatky byl pro lidi v minulosti oficiálním svátkem hodování, během kterého bylo třeba se dosyta najíst. Pak totiž následoval dlouhý čtyřicetidenní půst. Název karneval je synonymem masopustu
(z italského carnevale, vlastně „maso pryč“). Masopust končil v noci před Popeleční středou, kdy ponocný zatroubil na roh a rychtář všechny vyzval 
k rozchodu. Druhý den (na Popeleční středu) naposledy se konzumovaly mastné rohlíky s kávou nebo mlékem, dopoledne ještě byla povolena kořalka. Oběd však už byl přísně postní.