Realizační týmy MAP přizvaly ke spolupráci JOB, spolek pro inovace, který se dlouhodobě věnuje rozvoji pedagogické praxe. Jedenáct lektorů JOB z řad aktivních učitelů, mentorů a koučů, posílených o lektory, s nimiž MAP spolupracuje v oblasti logopedie a cizích jazyků, zajistilo odborný program, sestavený na základě aktuální poptávky škol. Každý z účastníků si předem zvolil dvě z celkové nabídky dvanácti témat, která byla rozdělena do dvou dvoudenních bloků. Konkrétní dílny byly zaměřeny na práci s chybou, komunikaci v náročných situacích, metody aktivního učení, logopedii, dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v MŠ, reflexi, spolupráci učitele a asistenta pedagoga, rozvoj matematických a čtenářských dovedností nebo hravou angličtinu s prvky Montessori.

Atraktivitu akce podtrhl poděbradský zámek, v jehož výukových prostorách probíhala většina inspirativních dílen. Kromě zámku poskytly prostory pro workshopy Městská knihovna Poděbrady a Yoga centrum l´Aura. Po absolvování plných dvaatřiceti hodin vzdělávacích aktivit si odváželi účastníci nejen certifikát, ale především množství podnětů a inspirace pro svoji pedagogickou praxi. „Podstatou setkávání učitelů na letních školách je sdílení zkušeností“, uvedla na začátku prvního dne Jana Stejskalová, koordinátorka projektů a rozvojových aktivit JOB. „My jako lektoři se často dostáváme během našich workshopů do pozice moderátorů, neboť sami účastníci jsou těmi, kdo přináší mnoho nových, zajímavých poznatků a zkušeností ze své praxe. Obohacujeme se navzájem, a to je na tom krásné“, doplnila Stejskalová.

Příměstský tábor Domu dětí a mládeže Nymburk.
Příměstský tábor si s chutí užily i nejmenší děti

Realizační týmy zmíněných čtyř projektů MAP, které fungují zásluhou Místních akčních skupin (MAS) Podlipansko, Svatojiřský les, Mezilesí a Dolní Pojizeří, následně vyhodnotí celou akci, která se uskutečnila navzdory nepříznivým podmínkám na jaře letošního roku, způsobeným protikoronavirovými opatřeními. Ale již nyní je jasné, že úvodní výzva spolku JOB „Pojďme se společně učit, sdílet a věnovat se tomu, co nás v naší pedagogické praxi zajímá, a tak pracovat i o prázdninách na svém profesním rozvoji“ byla na Inspirativní letní škole v Poděbradech beze zbytku naplněna.

Autor: Ivana Šmejdová