Podle nejčerstvějších informací od mluvčí radnice Jany Křížové jeden vlastník zemřel, takže se čeká na dědické řízení. „U dalších dvou pozemků byla uvalena exekuce a další vlastníci odmítají pozemky prodat nebo směnit s městem," vysvětlila Jana Křížová. Podle starosty Karla Otavy jsou dva z problémových majitelů občané Lysé. „V těchto případech dojde zřejmě k vyvlastňovacímu procesu, který termín výstavby obchvatu může oddálit i o dva roky," má jasno Karel Otava.

Nymburk zažil bitvu z I. světové války.
Milovice čeká velká rekonstrukce bitvy u Zborova

V dubnu rada kraje schválila dokončení obchvatu Lysé nad Labem jako investiční akci kraje. A uložila do konce června zajistit veřejnou zakázku na výběr dodavatele komplexní projektové dokumentace, inženýrské činnosti a autorského dozoru za téměř 7 milionů korun.

V roce 2015 podepsal tehdejší hejtman Miloš Petera s městem smlouvu o spolupráci na výstavbě obchvatu. Smyslem této dohody bylo zajistit společný postup při projekční a majetkoprávní přípravě dostavby obchvatu s tím, že město bezúplatně převezme od Středočeského kraje dokumentaci pro územní rozhodnutí, zajistí její realizaci a dopracování kdo stádia projektu ke stavebnímu povolení. „Město se zavázalo postarat se o majetkoprávní vypořádání s vlastníky pozemků pod budoucím obchvatem. Došlo k dohodě i na společném postupu při vyhlášení veřejné zakázky na výběr nejvhodnějšího dodavatele provedení stavebních prací," vysvětlil starosta Otava s tím, že po předání projektové dokumentace pak město požádá o dotaci z evropských peněz.

První etapa o délce 800 metrů byla po překonání problémů s ekologickým sdružením a s výkupy potřebných pozemků uvedena do provozu 16. června 2006. Stála 50 milionů korun. Nyní je předpoklad, že první auta by se mohla po nové části obchvatu svézt po roce 2020.

Ilustrační foto.
Budoucí bazén v Milovicích má svou podobu