V úterý odpoledne se otevřely brány Základní školy v Křínci. Konaly se tady totiž již potřetí Velikonoční trhy. Venku na nádvoří 
i uvnitř školy.

Do účka rozestavěné stoly se prohýbaly pod vlastnoručně vyrobenými dárky, doplňky, pomlázkami a dekoracemi s velikonoční tématikou. „Sami jsme si vyrobili hrníčky, ten svůj už jsem prodal,“ pochlubil se jeden z žáků křinecké školy. A bylo to tak. Keramických hrníčků, obrázků, zajíců, zapichováků do květináče tu čekalo na zájemce asi nejvíc. Prodávali je hrdí mladí umělci.

Přitom vlastnoručně vyrobená keramika byla k vidění vůbec poprvé. Pec a výrobu zahájili ve škole teprve nedávno. Návštěvníci měli možnost si také sami něco z keramické hlíny vyrobit. Toho využila například Miroslava Odvárková se svým synem Filipem. „Chtěla bych se pokusit o strom na destičce,“ popsala svůj nápad maminka a přitom vykrajovala z vyválené hmoty lístečky. „Já vyrobím tulipán,“ hlásil se o slovo Filip. Hotový výrobek si mohou lidé vyzvednout tak za týden od trhů.

Výtvarný kroužek s keramickou dílnou tu vede sympatická „dělnice hlíny“ Světlana Vošická.

Za nápadem těchto velikonočních trhů stojí učitelka Dana Vajskebrová. Po tradičních vánočních trzích, kterých už mají za sebou sedmnáct, si může škola udělat další čárku plnou kladných bodů. Více než rodinná atmosféra tu panovala opravdu na každém kroku. „Vánoční trhy nás zaženou dovnitř, vymysleli jsme ale kromě kavárny vloni i čajovnu. Velikonoční trhy mohou být venku, lidé se zde setkají, grilujeme. A potřetí máme objednané krásné počasí,“ směje se duše podniku.

Kromě mladých výtvarníků tady předvádí své umění 
i dámy, které barví kraslice, drátkují, pečou perníčky nebo vejce obháčkovávají.

„Při výrobě dekorací je fajn, jak děti pracují dohromady. Vlastně je zapojená celá škola. Včera se dokončovala výzdoba venkovního prostoru, teď deváťáci zase čekají, aby to mohli po skončení trhů uklidit,“ ví Vajskebrová.

Pospolitost ale funguje 
i mezi učiteli a veřejností. Lidé se prostě potkají a neřeší se známky a chování. I když podle toho, jaká na nádvoří panovala atmosféra, by mělo vedení školy vymyslet nějaké jiné hodnocení chování než jen výborné. Jako se dává za špatné chování dvojka nebo třídní napomenutí, mělo by se uvažovat i o pojmenování chování před jedničkou.

Maminky a babičky napekly sladké dobroty. Malé 
i větší výtvarníky čekala nakonec také sladká pointa v podobě občerstvení.