Vítěz voleb a designovaný starosta Tomáš Mach se měl vyjádřit v tom smyslu, že jako lepší a pohodlnější alternativu vidí  provozování bezbariérového mikrobusu, který by jezdil kyvadlově přes most. A také částka 200 tisíc korun měsíčně, kterou město platí provozovateli přívozu, se mu zdá být „obrovská“.

Ihned poté se objevila kritika ze strany místních i opozice. Zeptali jsme se tedy přímo Tomáše Macha, zda skutečně má nové vedení v úmyslu přívoz zrušit. „Nikdy jsem neřekl, že chceme přívoz zrušit. Já v tuto chvíli nemám všechny potřebné informace. Vím jen to, co se mohu dozvědět jako zastupitel. Může vzniknout varianta, že přívoz zůstane zachován, nebo bude fungovat přívoz i kyvadlová doprava nebo jen kyvadlová doprava. Aktuálně mě čeká jednání s provozovatelem lodi Blanice, která přívoz zajišťuje. O tom, jak spojení obou břehů bude nadále fungovat, rozhodnou Nymburáci,“ řekl Nymburskému deníku budoucí starosta.

Ilustrační foto.
Na Nymbursku mládežnický fotbal roste, říká šéf svazu

Dosavadní vedení města zavedlo přívoz první víkend v září po stržení lávky pro pěší. Podle vyjádření provozovatele lodi Petra Bárty si lidé přívoz oblíbili a denně převeze zhruba 600 lidí. V ranních hodinách se točí mezi břehy permanentně zejména s malými školáky.

Končící starosta Pavel Fojtík deklaroval ještě před volbami, že město po dvou měsících vyhodnotí zájem o tento způsob přepravy a pak rozhodne, zda smlouvu prodlouží i na další časový úsek přes zimu. Nyní by činnost přívozu zachoval. „Již druhým měsícem trvá zkušební provoz, který potvrdil enormní zájem i spokojenost s touto službou. Nevidím sebemenší důvod, proč by se to mělo nyní ukončovat a nahrazovat autobusem,“ řekl Fojtík.

Tomáš Mach v rozhovoru pro Českou televizi potvrdil, že pozemní spojení přes most mu přijde výhodnější. „Je to podle nás alternativa efektivnější, pohodlnější i rychlejší a mohla by to být kyvadlová doprava,“ řekl doslova. Pro Deník pak doplnil, že chce zjistit, zda se ohledně přívozu konalo výběrové řízení a za jakých podmínek byl současný provozovatel vybrán. „Řešení musí vyhovovat lidem a musí být také ekonomické,“ doplnil budoucí starosta.

Lávka se zřítila proti předpokladům firmy do řeky dříve.
Lávka je v Labi! Zrezivělá lana způsobila předčasný pád
Před policejním ředitelstvím přistál vrtulník.
Popelářský vůz srazil u bazénu cyklistku, přiletěl vrtulník

Podle dosavadního starosty je částka 200 tisíc korun měsíčně vysoká, ale je to prý nejlepší řešení spojení obou břehů. „Kyvadlový autobus rozhodně nebude efektivnější a levnější, stačí si udělat malý průzkum mezi autobusovými dopravci. Malá dodávka pro 9 lidí zcela jistě nezajistí snadnou ranní přepravu desítek dětí do Tyršovky,“ říká Fojtík.

Sečteno a podtrženo: nové vedení radnice chce co nejrychleji získat informace o tom, zda je současný způsob provozování přívozu tím nejlepším řešením a zda by nebylo výhodnější zajistit kyvadlovou dopravu přes most. Dosavadní vedení města chce zachovat přívoz do jara příštího roku. V té době už bude hotov projekt na novou lávku. „A teprve v létě rozhodněme, zda-li kvůli výstavbě nové lávky přívoz nenahradit autobusovou dopravou, neboť na stávající vodní trase bude staveniště,“ uvedl Fojtík.

Místní se však rychlého zániku přívozu v nejbližších dnech obávat nemusejí. Tomáš Mach na přímou otázku, zda bude přívoz fungovat do konce roku, odpověděl, že zřejmě ano. „Šli jsme do voleb s tím, že chceme zajistit co nejefektivnější spojení obou břehů. To také chceme zajistit,“ konstatoval Mach.

Ilustrační foto
Nejvíce nehod? Na parkovišti u marketu!