Odkaz naleznou na webových stránkách v sekci Otevřená radnice. Podle mluvčího nymburské radnice Petra Černohouse je pro využití aplikace vyžadován standardní webový prohlížeč, lze ji spustit i na chytrém mobilním telefonu. „Lidé tak snadno vyfotí a hned z místa odešlou hlášení o závadě včetně fotografie,“ vysvětlil Černohous.

Lávka pro pěší by se mohla proměnit na most pro cyklisty.
Nový cyklomost by mohl stát do roku 2021

Hlášení je snadné. Majitel telefonu nejdříve klikne na tlačítko Nahlásit problém. Zobrazí se formulář pro vybrání konkrétního místa se závadou nebo nedostatkem. Formulář obsahuje předvyplněný číselník s typy možných závad nebo konkrétním druhem majetku, dále se vyplní stručný popis, mailová adresa odesílatele a případně fotografie. Po odeslání hlášení je informován správce aplikace, který předá požadavky k řešení kompetentní osobě. Hlášení je po předání vidět na mapě s příslušným barevným rozlišením. „Aplikace je nyní v testovacím provozu, každá nahlášená závada ale bude zpracována,“ upozornil Černohous.

Otázkou je, zda Nymburáci budou tuto službu radnice využívat. Nejvíce si totiž podobných problémů všímají starší lidé, kteří neumí s novými technologiemi zacházet. V tom vidí problém například Miroslava Králová. „Mladí lidé, kteří jsou zvyklí pracovat s internetem a mobilními aplikacemi, si většinou ani třeba rozbité lavičky nevšimnou. Myslím, že ti starší spíš půjdou rovnou na radnici a nahlásí závadu osobně,“ říká.

Jak na to
- Odkaz na aplikaci je možné najít na webu města v sekci Otevřená radnice
- Dotyčný klikne na tlačítko Nahlásit problém
- Zobrazí se formulář pro vybrání konkrétního místa a typy možných závad
- Vyplní se stručný popis závady, e-mailová adresa odesílatele a případná fotografie
- Po nahlášení je informován správce aplikace a ten předá hlášení kompetentní osobě

Při prohlídce se skupina seniorů zastavila také na Kostelním náměstí.
OBRAZEM: Seniory bavil při prohlídce starosta