VYBERTE SI REGION

Na trati z Prahy je do 30. dubna omezena rychlost všech vlaků

Nymbursko - Správa železniční dopravní cesty  při pravidelné kontrole zjistila některé nedostatky na trati. Do konce dubna dojde k jejich odstranění

14.2.2016 1
SDÍLEJ:

Práce na trati by měly trvat do 30. dubna.Foto: Archiv Deníku

Cestující, kteří denně cestují vlakem na železniční trati č. 231 Praha – Lysá nad Labem – Kolín si jistě všimli, že od středy 10. února jezdí vlakové soupravy o poznání pomaleji, než dříve. Podle vyjádření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) bylo nutné k omezení rychlosti na 70 kilometrů v hodině přikročit kvůli některým nedostatkům, které zjistila poslední kontrola na defektoskopii za pomoci diagnostického vozu.

„Nejde o nijak závažné závady, přistoupili jsme k preventivnímu opatření, které zaručí stoprocentní bezpečnost cestujících," uvedl Jakub Ptačinský z tiskového odboru SŽDC s tím, že do konce dubna bude dvakrát pět dní výluka po jedné koleji ve dvou úsecích. Mezi Libicí nad Cidlinou a Babínem a Nymburkem a Kostomlaty nad Labem. Cestující musí v této době zřejmě počítat s menším zdržením.
Trať z Prahy na Lysou nad Labem je už od dob socialismu dlouhodobě přetížená hlavně nákladní dopravou. Poslední velká investice do této trati se uskutečnila v letech 1986 až 1988 za působení Československých státních drah. Podle Ptačinského se SŽDC snaží trať držet v odpovídajícím stavu různými investicemi. „Po konzultacích s místními starosty opravujeme všechna místa, která jsou potřeba, ale je nedostatek peněz. Navíc se každý rok mění priority Středočeského kraje. Naposledy vloni bylo prioritou z pozice kraje obnovení trati Mělník – Mšeno, do které jsme investovali 340 milionů korun. Nyní čekáme na uvolnění peněz ze Státního fondu dopravní infrastruktury, abychom mohli požádat o dotace na další opravy," upozornil na problémy Jakub Ptačinský.

Z železničního hlediska je trať č. 231 z Prahy na Lysou nad Labem brána jako odklonová trať, kterou SŽDC využívala 
v době velké opravy hlavního koridoru z Prahy do Kolína přes Úvaly. „Museli jsme počkat, až tato oprava skončí. Po opravě nedostatků na dvou uvedených úsecích bude následovat oprava dalších úseků během června," doplnil Jakub Ptačinský.

Stávající výluky platí do úterý

Z důvodu výluky jedné traťové koleje v úseku Čelákovice – Mstětice a tím omezené kapacity tratě 231 platí do úterý 16. února do 16 hodin opatření týkající se některých rychlíků i osobních vlaků. U rychlíků ve směru do Hradce Králové jsou pro cestující do a z Lysé nad Labem zavedeny náhradní osobní vlaky, protože rychlíky jedou z Prahy na Nymburk odklonem.

Z důvodu výluky na trati 231 Praha – Lysá nad Labem – Nymburk a jízdy odkloněných vlaků po trati Nymburk – Poříčany odjíždí do 16. února odjíždí spěšný vlak Sp 1904 ze stanice Nymburk hl.n. o 10 minut dříve, tj. v 05:49. Ze stanice Nymburk město bude pokračovat o 5 minut dříve, ze stanice Sadská o 3 minuty dříve a ze stanice Poříčany pokračuje podle jízdního řádu.

Autor: Milena Jínová

14.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Starosta Fojtík: Nemocnice zůstane v majetku města

Nymburk - Starosta Pavel Fojtík ubezpečil zaměstnance nymburské nemocnice, že se po politických změnách na radnici pro nemocnici nic nemění

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies