OBRAZEM: Takový byl Votvírák 2017!

Milovice - Čtyřicet tisíc lidí, silný vítr, ale hlavně skvělá hudba v podání českých a slovenských interpretů v čele s Palo Haberou i Jaroslavem Uhlířem, to byl letošní Votvírák.

16.6.2017

Fotoreportáž z festivalu Votvírák 2017Foto: Andrea Bubníková

Jeden z největších tuzemských multižánrových hudebních festivalů, který probíhal od pátku do neděle v Milovicích, nabídl návštěvníkům neopakovatelnou atmosféru, kterou vytvořili hudebníci na třech scénách, popové, rockové a hiphopové. Zážitek neumenšilo ani větrné počasí, kvůli němuž museli pořadatelé hned v pátek na víc než hodinu přerušit program. „Jsme rádi, že i navzdory rozmarům počasí zůstali návštěvníci Votvíráku věrní. Návštěvnost byla krásná a festival proběhl v pořádku a klidu," uvádí tisková mluvčí pořadatele Martina Jablanovská.

Program čítal řadu zvučných jmen interpretů z Česka i Slovenska. Na popové scéně se objevili třeba Miro Žbirka nebo Ewa Farná, rockoví fanoušci si užívali například kapely Abraxas, Krucipüsk, Harlej, Katapult. Roli hlavní programové hvězdy potvrdil Pavol Habera se skupinou Team. „Tím, že je festival československý, velmi obtížně se vybírá interpret, který tu ještě nevystoupil. Pan Habera a Team byli jedněmi z těch, kdo tu skutečně byli poprvé, a mám pocit, že Pavol Habera byl na festivalu vůbec poprvé v životě, což je dvojí primát," říká Martina Jablanovská.

K nejoblíbenějším interpretům se rozhodně zařadil Jaroslav Uhlíř. Na rozdíl od Pavola Habery se účastní Votvíráku opakovaně a organizátoři dobře vědí, proč. Uhlíř totiž dokáže svými hity spojit všechny generace i žánry. „Pan Uhlíř je úžasný interpret, který shromáždí napříč generacemi rockery, metalisty, pankáče pod svoje pódium a všichni s ním jednohlasně zpívají jeho písničky z pohádek. Je to krásný zážitek, když slyšíte tisíce lidí zpívat třeba pohádkový hit Hlupáku, najdu tě," říká Martina Jablanovská.

Vadou na kráse Votvíráku byl značný nepořádek v areálu v průběhu festivalu. Udržet ho na tak masové akci je velmi obtížné, přestože organizátoři vybavují prostor podle Jablanovské dostatečným počtem odpadkových košů a zajišťují dostatek úklidových čet. „V takové mase lidí se vždy najdou i méně slušní a čistotní. Navíc tomu letos nepomohl vítr, který strhával ploty, bannery i samotné koše," uvádí tisková mluvčí s tím, že každý rok připravují nová opatření, která by nepořádek umenšila.

Votvírák 2017 z pohledu policie proběhl bez větších problémů. Za pátek a sobotu zaznamenali policisté podle mluvčí Petry Potočné padesát přestupků a dva trestné činy v souvislosti s alkoholem, třikrát řešili pokousání psem a rovněž třikrát zajišťovali osobu pro narušení veřejného pořádku. Podrobný přehled zásahů policie a záchranné služby za celou dobu festivalu bude podle sdělení Petry Potočné k dispozici v pondělí.